Barnmorskebesök

japp var på mitt förhoppningsvis sista barnmorskebesök innan förlossning idag...allt gick bra som vanligt...blodtryck 110/70, bebis hjärtljud 140 o sf måttet 35...vi skrev ner i journalen hur graviditeten varit o hur jag upplevt den...skrev även ner hur jag ville ha det på förlossningen så dom ser det om man kommer inte akut o ska föda på en gång :) då har man inte tid att lägga fram sina önskemål :) o hon frågade hur vi tänkt med förlossingen o jag sa att vi tar det som det kommer eftersom vi inte vet vad vi har att förvänta oss...o det tyckte hon var en bra inställning :) sedan så ville hon känna efter om bebis fixerat sig eller inte, o det hade den :) o så kände hon efter lite hur långt ner den kommit i bäckenet...då vart hon överraskad o paff, för tydligen så låg den vääääldigt låååångt ner i bäckenet...så hon förstod att jag känner det där trycket typ hela tin :) det i kombination med att jag börjat må illa av förvärkarna så sa hon att det kommer sätta igång stort sett när som helst...kändes skönt att höra, men jag förväntar mig ändå MINST en veckas väntetid till innan det är dags...bara för att man inte ska gå omkring o hoppas...ska iaf dit igen på torsdag för å träffa läkaren så han får titta på mina små knottror jag fått på magen som kliar nå överjävligt...hon trodde inte det var nån fara, men hon ville bara vara säker ändå :) fick en ny tid hos henne den 18 igen, men vi båda hoppades på att vi inte skulle behöva ses då haha

så nu är det väl till å bara vänta o vänta tills det blir dags...kan bli en lång väntan, men även en kort...jag hoppas på kort! haha...

nä ska ta o hjäpa nickepicke att städa bort julen o dona lite här hemma nu...bubaj!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0