Så trött...

jaa jag blir så trött att ingen tar en på allvar...dom som behöver göra det kommer bara med kommentarer som att det är inte så ansträngande osv....

saken är att jag har börjat få en extrem foglossning, vilket innebär smärtor på ett eller annat sätt i stort sett dygnet runt...jag har ont i höfterna, svanken, ischias i rumpan, ont i ljumskarna o blygdbenet....har även börjat känna av skoliosen....vissa dagar kommer jag knappt upp ur sängen...niklas får oftast hjälpa mig av med skorna när vi varit ut, han får även hjälpa mig av o på med byxor o strumpor ibland....tex igår när jag gick hem, hade jag sån kramp o började domna bort i höger höft....jag tog mig knappt upp för trappen....jag har fått låna ett foglossningsbälte av BM, men det hjälper knappt längre....jag kan inte sova en hel natt heller, måste upp o kissa o så vaknar jag av att jag måste byta sida för höften har domnat bort....rygg är inte å tänka på, då domnar mina armar bort o jag får ont i ryggen....plus att jag blir mer kissnödig på rygg å...har börjar sova med en kudde mellan knäna, men det häjlper inte mycket det heller...

vill inte sitta å gnälla, men jag har fan fått nog nu....Af har satt mig på en kurs i Vås, två dar i veckan 9-15...en jobbsökarkurs som antingen ska ge jobb eller praktik. Och dom har i stort sett sagt till mig att jag inte kommer få nåt jobb, knappt praktik eftersom ingen vill ha mig i mitt tillstånd...tack för den liksom...jag vet det, men jag har ändå förhoppningar på att hitta nåt att göra, det är så förbannat tråkigt att bara gå hemma med...
Men iaf, jag stannade hemma i måndags för att kunna gå till läkare för jag känner att det inte funkar pga smärtan...o jag fick komma ganska snabbt på morgonen...träffade läkaren och hon värnar verkligen om gravida för hon vet hur svårt det kan...hon sa att eftersom jag är arbetslös så ville hon inte i första hand sjukskriva mig eftersom FK med största sannolikhet skulle neka sjukpenning...så hon föreslog att AF skulle ringa henne för att få ett intyg av henne där hon absolut INTE rekommenderade att jag sitter o åker till vås o sitter stilla på kursen hela dar...dom får hellre hitta nåt här i stan åt mig....skulle det vara nåt så fick jag ringa tillbaka till henne....

Jag gick då ner igår ock pratade med AF om vad läkaren kommit fram till...pratade med en kvinna tom....hon sa att man fick ett val att antingen gå kursen eller låta bli...men wtf, jag vart tvingad att gå kursen...hade inget val...sedan sa hon att kursledarna var kvinnor som fått barn så dom visste hur det var, det var ju bara två dar i veckan, det var inget ansträngande att åka buss, jag kunde ju använda foglossningsbälte, jag skulle prata med dom om att vissa dar kanske jag inte kan komma för det inte funkar med fogarna, jag kunde ju resa på mig o sträcka mig när vi sitter länge på kursen, att vi alla är trötta när vi kommer hem på kvällarna osv osv....att jag skulle gå kvar tills jag antingen fick läkarintyg, sjukskrivning eller börjar använda kryckor....och dom kunde faktiskt inte sitta å ringa läkarna, dom får aldrig tag på dom ändå så och dom vet inte vilka regler o betsämmelser AF har....tack så jävla mycket säger jag bara!

jag hade väl inte sökt läkare i första taget om det inte var så att jag har problem VARJE dag....inte för att jag kanske får ont eller blir trött nån gång ibland...så idag sjukskrev jag mig själv från kursen igen, och ringde vårdcentralen igen....sköterskan vart skapligt arg när jag berättade om AF....hon sa att det bästa skulle vara en sjukskrivning nu när jag har så kort kvar till förlossning, och att det var å glömma att jag skulle klara av att ha nån praktik här i stan heller...så får se vad läkaren kommer fram till...jag tänker nog be henne om sjukskrivning med tanke på hur AF beter sig o resonerar...om hon bara ville ringa nångång...har hon inte ringt om en halvtimme så kommer jag ringa upp igen och fråga...

jag är så trött o förbannad så det finns inte...hoppas bara att allt löser sig efter hennes samtal!


Kommentarer
Postat av: Kakan

Samma gamla strul med AF ser jag,dom gör ju inget annat nu för tiden! Hoppas att allt löser sig för dig :)!

2009-10-14 @ 19:07:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0