Tekakor o morotsbröd

japp idag har vi bakat tekakor o morotsbröd....luktar underbart här hemma :) tänkte att vi skulle fylla upp den där andra frysen med lite bröd...så nu har vi bröd så vi klarar oss ett tag igen :) förstår inte att man inte bakat bröd förr, det är ju absolut godast o billigast i längden med :) och nyttigast med, man vet vad man får i sig :) vi ska leta upp fler recept på bröd o baka så har man lite olika att välja på :) vi ska fortsätta baka sen när kotten kommit med...även fast en del säger att vi inte kommer ha tid till det...:D tänkte fylla frysarna med färdig mat (som vi lagat själva of course) o bröd sen innan bebis tittar ut så slipper vi tänka på sånt där i början när vi kommit hem :) så är det nån som har nå bra recept på bröd eller så, så hojta gärna till!! Tack iaf för receptet på morotsbröd kiki, niklas tyckte det var gott han å :D

Nä nu är sista plåten i ugnen, sen är det dags för matlagning med....kyckling i ugn med ris o baguette tänkte jag att vi skulle äta, MUMS!!

 

Vart lite glad i fredags med! Thank u!


Kommentarer
Postat av: Karin

Kan verkligen rekomendera ett recept som jag hittade på recept.nu Bongårdsbröd heter det, Jag bakade det själv i dag.



http://recept.nu/1.209367/recept.nu_redaktionen/matbrod/ris/bondgardsbrod



Blir riktigt saftigt, men jag rekomenderar att ta mindre än 10 dl vetemjöl

2009-11-01 @ 18:11:26
URL: http://metrobloggen.se/kakan84
Postat av: Kiki

Värsgoood :D

Klart ni kommer ha tid till brödbakning när kotten är ute. Kanske inte dag 1 efter att ni kommit hem.. :D

Måste ta tag i mitt brödbak igen.. :p

2009-11-02 @ 08:04:12
URL: http://puvi.blogg.se/
Postat av: emelie

klart ni kommer att ha tid att baka även när lillen har kommit ut! Bebisar sover ju as mycket på dagarna när dom är sådär små. och dom sover ju även sen...klart ni har tid!!

2009-11-02 @ 17:53:06
Postat av: Maria

fan va gott det ser ut!!!! =) jag måste nog fan baka lite ja med... hihi

2009-11-02 @ 18:06:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0