SNÖ!!! :D

YES!!! äntligen har det kommit MASSA snö!!! myskänslorna är totala när man tittar ut genom fönstret!!



Fast mindre roligt var det att upptäcka att man inte har nå vinterskor, eller jo det har jag, men bara sånna dära moonboots. Och dom är bara bra om det är typ minst 10 minus ute så det inte är nån blötsnö...Sen så har vi ju problemet med jacka också...en stoooor mage som ska få plats o bli varm...det är inte det lättaste...har fått låna jackor av både maria o evelyn (tack som fan!) men marias går knappt igen över magen o evelyns är fortfarande för stor...o niklas kan jag inte sno heller, den är för liten över magen, och då får ju han faktiskt gå omkring o frysa han ist haha...men men nån lösning ska man väl komma fram till :) tänker inte gå o handla en stor i dyr jacka som jag bara kommer ha i typ max två månader...det kommer icke på tal!

Annars då? jaa du, jag gör i stort sett ingenting om dagarna....väldigt trist faktiskt, är ju van att jobba o stå i annars, men inte mycket å göra åt när man vart ett tjockt preggo som ingen vill anställa haha...blir å ta nya tag sen efter mammaledigheten...för jobba SKA jag!! annars blir jag galen haha...fast det kan ju va rätt skönt vissa dagar å att bara inte göra nånting, har ju blivit så ruksigt trött av mig...kan säkert sova hela dar om jag bara tillät mig själv till det...men det går icke, för då får jag så dåligt samvete av att ha missat hela dan...hinner typ bara vara uppe nån timme o käka, sen är det godnatt igen haha...men som niklas säger, jag måste vila mer haha, tillåta mig själv till det...håller ju på att ladda upp för vad som ska ske i januari...men jag kan ju inte sova hela dar heller så...

Det känns som att magen börjat sjunka lite iaf...liiite lättare att andas är det iaf, om jag inte ligger på rygg då när jag sover...fråga niklas, då är jag inte liten o söt o tyst tydligen haha...är fortfarande lika anti mat...är inge hunrig eller sugen längre, men äter iaf för det måste jag ju....men skräpmat o sötsaker o frukt, det går hur bra som heeeelst att äta haha...konstigt det där egentligen :) har börjat lära mig bebisens "rutiner" iaf...när den är vaken o inte...hoppas hoppas dom håller i sig när den kommit ut!!! vore guld! haha...känner av lite mera förvärka, alltid på nätterna av nån jäkla andledning? O så har det börjat ila i bäckenet å...så nog händer det grejjer alltid! fast det vore rätt skönt om personen därinne vill komma ut snart, slippa vänta o vänta...har ju varit preggo i hundra år känns det som...ska på sista föräldragruppsmötet imorrn o så är det barnmorskebesök på torsdag...vi ska kolla om bebis verkligen har lagt sig med huvudet neråt o göra klart min journal så förlossingen har den (vad jag förstått iaf) för det är ju ganska nära nu...33 dar kvar idag...ska även försöka komma ihåg att fota min heta zebrarandsmage den här veckan å, vart ju inte av förra veckan...

O maskmedlet verkar ha tagit som det ska iaf, Bruce mage är inte lika uppsvälld längre...det känns jäkligt skönt! Fast å andra sidan så har vi nu fått ett annat problem, Jason markerade på en gardinen o golvet i vardagsrummet igår :( Det var bara till å ta ner gardinerna o tvätta då, o skura golvet *suck* så nu får dom verkligen inte vara i sovrummet där vi har alla bebisaker...utifall han får för sig att pinka in revir där å....o efter jag tvättade gardinerna såg jag ju att sömmen gått upp på dom, så nu får varadagsrummer klara sig utan gardiner tills dom torkat o blivit uppsydda inge *mutter* måste bara hitta på min sylåda å...vete fan vart den tagit vägen...

nää ska sluta babbla massa strunt o ta mig igenom en härlig förvärk o sen ska vi uti snön för att handla kattsand...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0