Dag 03 - Mina föräldrar

har inte bloggat på ett par dar, har bla varit bortrest så :) men ska ta tag i listan igen :)

Såå, mina föräldrar....
Maria o Jörgen.... 50 respektive 47 år gamla...eller gamla o gamla, dom är fortfarande unga ;)
Dom träffades på det glad 80-talet, 85 har jag för mig det var....o har hållit ihop sedan dess :) har ingen bra koll på när dom gifte sig, men det var väl kanske 88 eller 89 tror jag :) utöver mig så har dom Anna som tittade ut 86 o Annika som kom 90...
O nu kanske ni undrar, jag är född 82 o dom träffades 85, huuur går det ihop? Jo det är såhär, mamma hade mig sedan ett tidigare förhållande men Jörgen accepterade mig från första början. Den andre sket i mig o sitt ansvar, så han är inte min pappa....Jörgen har alltid varit där så länge jag kan minnas o alltid varit pappa för mig....även fast jag kallar han för hans namn så är han min pappa, o det vet han :) För ett par veckor sedan så vart tom alla papper klara från tingsrätten, så nu har han adopterat mig, nu är jag lagligen en Najström ;) Bättre sent än aldrig eller hur?

Lite om Mamma då....
Heter som sagt Maria, 50 år ung.... älskar att prata o prata o prata ;) o cola haha....sätter alltid sina barn i första hand, nu även sina barnbarn, hon har ett hett temprament som tittar fram emellanåt...passa er för att göra henne förbannad säger jag bara haha! Hon är som sagt var lite utav en skvallertant och man kan prata om allt med henne...även om hon kanske inte alltid vill höra allt man säger ;)
Familjen är som sagt viktigast för henne, mån om att alla andra ska må bra och sätter alla andra före sig själv...en egenskap jag ärvt av henne :) Har svårt att tänka på sig själv, men vi försöker få henne att göra det med med jämna mellanrum :)
Hon gillar raggarbilar, rockabilly och husvagnssemester....dom åker upp till Rättvik varje sommar o njuter av alla bilarna under calssic car week :)
Ja vet inte riktigt vad mer man ska skriva, en liten dam med krut iaf är det iaf :)

Jörgen då...
blir 47 år ung i sommar...funnits i mitt liv sen 1985, har alltid varit min pappa för mig...aldrig gjort nån skillnad på mig eller mina systrar, nu är han även min pappa på papper med :D
Han är lite utav en livsnjutare....älskar att sitta på altanen o filosofera o ta en kall öl varma sommardagar... (Underbart att vara där på sommaren, då får man massa grillat! ;)) Gillar att grilla, mycket o ofta, speciellt flintastek :D
Han är en lugn person som sällan brusar upp, gör han det då vet man att det är allvar! Man tjafsade aldrig emot honom när man var yngre haha...
Han gillar även som mamma raggarbilar o sånt, gillar teknikprylar (eller vad man ska säga), högtalare o sånt, är väldigt kunnig inom data och sånt som en annan inte har nån koll på....frågar alltid honom om det är nåt nytt jag ska köpa, typ mobil eller tv o sånt :)
Det är Jörgen i stora drag det :)

Dom är ganska olika, men dom kompletterar varandra bra... Roligt att se dom fortfarande vara barnsliga emellanåt när dom skojbråkar med varandra och visa känslor gentemot varandra öppet efter så många år tillsammans...hålla handen o pussas o sånt där :) Dom är så söta mina päron :)

Ja då vet ni lite mer om mina kära föräldrar då :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0