Läkarbesök

japp var på läkarbesök idag hos bm...kollade upp klådan lite...han trodde att det kunde vara nån form av svampinfektion som gjort att jag fått sån klåda o knottror på magen...han trodde inte på gravidklåda eftersom det inte kliade över hela kroppen...o så pratade han om olika alternativ jag hade...antingen var det svamp klåda o jag skulle få nåt för det, eller så var det bara vanlig klåda o skulle få nån allergitablett som skulle stilla klådan...men den tabletten skulle man bli trött av så han sa att jag isf skulle ta den innan jag gick o la mig så jag fick sova ist för att vakna o klia ihjäl mig :) sedan så sa han att han kunde undersöka mig om jag ville o se hur mogen livmodertappen var...var den mjuk o öppen så skulle han skicka mig till förlossningen för igångsättning eftersom jag har så pass kort tid kvar...jag vart överlycklig där kan jag säga, det kunde bli så att jag slapp alla krämpor o skit tidigare!!! så jag sa att han mer än gärna fick rota runt o kolla :D
sagt o gjort, han gjorde en liten undersökning, han kände att huvudet var väldigt långt ner och att livmodertappen hade kortats av, men den var fortfarande hård o stängd....så det var inte optimalt att sätta igång mig...men han sa att inom en vecka ungefär trodde han att bebis skulle komma :) jag hoppas på tidigare haha...men jag kommer säkert gå över massa bara för att jag väntar o väntar :) hade nästan på känn att det inte skulle bli nån igångsättning heller, men man hoppades ju lite iaf ;)
slutade med att jag fick den där allergitabletten o kortisonsalva mot klådan...så nu ska vi väl råda bot på det å :) vi pratade även om min skolios o epidural, och han sa att så länge jag inte hade en krokig hållning o var väldigt  böjd i ryggen så var det ingen fara....skönt att höra iaf :)

så nu är det väl bara att vänta ut ungen då :) ska prata allvar med den varje dag o säga att det är dags att komma ut nu :)

Kommentarer
Postat av: Nicke

Ja jag är riktigt nyfiken på vad det är för litn mini säl-puppa som ligger o skvalpar inne där jue.. vi får nog ta och prata vett med den snart tycker jag..



Pöss, Älskar dig darling!

2010-01-08 @ 04:42:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0