Ultraljudet

Idag var vi på vårt extra ultrljud då. Skulle kolla upp vätskan kring njurarna dom hittade vid rutinultraljudet... Dom har värden för vecka 17,18 och för vecka 32, 33 och oftast så har vätskan försvunnit vid kontrollultraljudet. Vår lilla gris hade vätska kvar, men låg inom ramen för godkänt så vi behövde inte oroa oss :) Det kommer stå i journalen att det finns vätska där utifall grisen skulle bli sjuk senare, då vet läkarna vart dom ska börja leta nånstans :) O det är inget farligt, lite större benägenhet för urinvägsinfektioner bara...OM det överhuvudtaget blir nåt utav det :)

Dom uppskattade vikten till 1890g, låg -7,2% från medelkurvan, men inom normalkurvan :) trodde att bebisen skulle väga runt 3200g när den ser dagens ljus...skönt! ingen 6 kgs klump här inte! haha! Bara min mage som är stor då med andra ord ;) Eller rättare sagt, hela jag är stor :P

Jag frågade lite fint och försiktigt om det fanns möjlighet till att se vad det var för inneboende som fanns därinne eftersom det var så långt gånget...och visst fanns det det, så hon kollade runt och sa att det var en liten pojke!! :D Vi såg inte ett skit, men så flyttade hon runt lite och då såg vi, en pung o en liiiiten snopp!! Gick inte att se fel på det inte :D Känns så himla kul, första som bryter tjejtrenden i släkten :D Och så får vi en av varje, så nu kan jag med gott samvete pensionera livmodern efter födseln :D

Och extra kul, barnmorskan satt länge och tittade så Niklas frågade vad hon tittade efter nu när hon kollat njurarna. Då sa hon att hon inte tittade efter något alls, tyckte bara det var kul att titta när man såg bebisen så tydligt och klart med alla detaljer, och hur han rörde sig och bökade runt :) sparkade som sjutton gjorde han, tyckte inte om att bli störd ;)

Så nu klurar vi killnamn för fullt, så mycket svårare än tjejnamn! Förstår inte haha, men nåt ska vi väl kunna komma fram till iaf :) Gör väl som förra gången med Nova, skriver ner våra favoriter och sen väljer vi nåt av dom när han kommit ut o ser vem han är på riktigt :D

Helt sjukt är det iaf att kunna säga han till han i magen, och inte den längre :) Fast det känns fortfarande overkligt måste jag säga, sjunker väl inte in ordentligt först han kommit ut o man ser den lilla snoppen live haha :D

Nä nu ska jag ta o knyta mig, känner på mig att det kan bli en lång natt...Nova har börjat hosta o är genomsvettig, får se om hon får gå till dagis överhuvudtaget imorgon...som det är nu så blir hon hemma...
Nåja vi får se, god natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0