Dag 04 - Vad bjuder jag på för mat?

Ja vad bjuder jag på för mat? Take out? slippa laga maten själv haha...
nää då, för det mesta så blir det faktiskt tacos när man har folk över...enkelt, gott o det finns nåt för alla :)
Brukar iofs inte bjuda över folk på mat så ofta, så man kanske skulle börja göra det lite oftare?
Men mat som jag bjudit på annars är kycklinggryta, Mangemat o karins fetaostkyckling....

kycklinggryta är, jaa kycklinggryta...kyckling, kycklingbuljong, grönsaker o lite gräddsås som puttrat ihop :) så gott så gott!
Mangemat är en maträtt som Mange uppfann när han, jag o kiki hade 1-års dejt hemma hos mig i min etta... fläskfilé marinerad i soya o vitlök, sen in i ugnen med rödvin o creme fraiché över o puttra ihop tills köttet är klart...åh gud det blir SÅ gott!! o så potatisgratäng till :)
O så Karins fetaostkyckling är kyckling i ugnsform med en röra av creme fraiché, fetaost o grillkrydda, vitlökspulver och paprikapulver...o strips till det.... mycket mycket gott!! tyckte inte om fetaost först hon bjöd mig på det här en gång, nu älskar jag det! haha

Till efterätt så gör jag gärna paj, rabarberpaj! Är tokig i rabarberpaj haha...har haft sån tur att svärfar haft världens största land med rabarber så vi har fått mängder av honom :) Men nu har han flyttat, så får se hur det blir med det i fortsättningen...

Ja det var väl vad jag bjuder på...inte så mycket, borde bättra mig och ha mer middagsbjudningar :D

Kommentarer
Postat av: Anonym

Då får du komma och hämta rabarber här hemma i fortsättningen haha vi har alltid MÄNGDER :) hinner inte göra av med allt, de har redan börjat komma fram, tänkte ta de första nån dag här. Kram Karin

2011-05-05 @ 19:19:04
Postat av: Knabbo

det tackar jag gärna ja till!! :D

älskar rabarber! :D

kram

2011-05-05 @ 20:03:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0